Rekordmånga deklarerade digitalt 2024

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Vet inte vad du har för digital brevlåda men med Min Myndighetspost får du inga räkningar dit. Jag får i alla fall bara myndighetsbrev, räkningar har fortsatt komma till banken efter jag skaffade den.

Tack för detta, jag har avslutat mitt Kivra konto och skaffat konto på Min Myndighetspost.
Har alltid stört mig på att fakturor åkte in i Kivra istället för till min internetbank..

Tack för tips igen!

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnkeN:

Tack för detta, jag har avslutat mitt Kivra konto och skaffat konto på Min Myndighetspost.
Har alltid stört mig på att fakturor åkte in i Kivra istället för till min internetbank..

Tack för tips igen!

Det går att stänga av individuellt om man inte vill få specifika saker till Kivra. Jag har t.ex. stängt av så att jag inte får brev från Försäkringskassan till Kivra

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Förstår inte att så många fick tillbaka på skatten. Vad är detta?

Jag fick jobb nu som först nyligen, efter en längre tids uppehåll. Så fick tillbaka en slant med skatt. Kan tänka mig att många andra sitter i samma sits med att inte ha jobb eller bara hunnit jobba en kort sväng.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Aktiverade det och började få räkningar dit som pdf istället för som efaktura till banken. Vem fan vill ha det?!?
Stängde av skiten och kommer aldrig att aktivera det igen.

Känns mer att du har en kass bank alternativt fipplat med inställningar du inte förstått.

Digital post ersätter bara papperspost. Du bör nog ringa din fakturautställare istället för att klaga på teknologin.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klatten:

En annan deklarerade för första gången på papper i år. Tidigare har jag gjort det SMS-vägen.
Anledningen var att ärvda aktier blivit tvångsinlösta då bolaget blev uppköpt varpå det avnoterades från börsen.
Vilket medförde visst letande i dödsboets arkiv för att utröna inköpsvärdet på innehavet. Då arkivet återfinns hos föräldrarna tog jag helt enkelt med mig en K4-blankett dit och fyllde i den.

Du kan skicka in din K4 elektroniskt också.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 23.10|

Permalänk
Medlem

Jo det går ju naturligtvis utmärkt det också. Men den här gången blev det pappersvägen.